onsdag 3 januari 2018







Nu har vi åkt från Bali till Gili öarna:Gili Air, Gili Meno och Gili Trawangan. Vi stannar på den minsta och mittersta ön: Gili Meno. Vi har bara varit på Trawangan och Air en gång men vi stannar på Meno för att det är det bästa och vi har en massa vänner där. Iallafall, idag så var jag och pappa och dök med en som heter Nico. Nico är han som jag brukar dyka med. Man kan säga att han är som min dyk lärare... Eller nej, han är inte ens nära en lärare. Han är busig och rolig och det går inte ett dyk utan att han hittar på något. Det här var mitt femte dyk och vi dök på en plats som heter Turtle Heaven. När vi dyker vid Turtle Heaven så brukar vi leka en lek. Nico säger hur många sköldpaddor han ser och jag och pappa ska försöka hitta dem. Vi dök på 12 meter och hittade ganska mycket grejer. Vi hittade en riktigt farlig sjöstjärna som hette ”Crown of thornes”, Titan triggerfish, dragonfish, Clownfish, Green Sea Turtles, en bäbis parrotfish och stora sjögurkor.


2 kommentarer:

  1. Wow vilka fantastiska bilder! Det ser så spännande ut. Det verkar som att ni har det underbart! Imorgon börjar skolan igen och då kommer vi att sakna dig! Vi kommer att följa dig via din blogg och hoppas på fler bilder. Hälsa familjen! /Karin

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Så otroligt häftigt :) Vi ser fram emot att se och prata med dig på Skype imorgon!

    SvaraRadera